Alicia's avontuur

Trainingskamp

De trainingskamp is alweer voorbij helaas, maar wat een leuke tijd was het, op Springbrook farm werden we verdeeld in 2 groepen 1 groep bleef op Springbrook farm en de andere ging naar een andere farm met veel paarden ( ze doen aan veedrijven en polo ). Ik had super veel geluk ik mocht met 4 andere meiden naar het bedrijf met veel paarden, toen we daar kwamen mochten we even settelen en daarna meteen aan de slag gelijk helpen met het voeren van de paaleden en ze wegzetten, in de avond moesten we ook meteen bellen had 3 mensen die wel interesse hadden, en op woensdag heb ik uiteindelijk mijn keuze kunnen maken het was best wel lastig maar ik ga naar een farmer, ergens in de bouch waar geen serves of internet is. Maar ze hebben daar wel 17 honden, polo paarden, schapen en cattle. Dus dat wordt ook veedrijven!!!

op donderdag zijn we met de hele groep en met mensen van het bedrijf gaan veedrijven het was echt heel erg gaaf om te doen, je beklimt eigenlijk een berg te paard en de paarden lopen gewoon overal overheen en zo kon je heel ver kijken op de top! Maar we moesten de cattle zoeken en uiteindelijk hebben we ze gevonden gelukkig! toen we eindelijk een beetje op dreef waren was er 1 kalf dat natuurlijk weer roet in het eten moest gooien, die ging de bosjes in en daarna dacht ie laat ik maar even gaan zwemmen de honden gingen achter hem aan maar nee hij bleef maar rondjes zwemmen de eigenaar zei alleen maar Fack calf en gaf commando's aan de honden eigenlijk was het super grappig, op een gegeven moment zei hij maar van laat dat kalf maar en we gaan verder, gelukkig waren de rest van de cattle op bij de yard en konden ze zo bij mekaar krijgen. En dat heeft een heledag geduurd 2 cattles bij elkaar gesmokkeld en daarna op naar huis.

vrijdag was helaas de laatste dag we hebben toen dichtbij voor een familie ook nog even veegedreven en meegeholpen met de koeien en de kalven uit elkaar te halen en ze een bad te geven en daarna weer op naar huis. Thuis de koffers ingepakt nog even foto's gemaakt en toen kwam de bus alweer om ons op te halen en dan naar Springbrook farm om informatie op te halen voor de reis en de rest van de groep weer te zien. Toen alles klaar was zijn we op weg naar Brisbane gegaan en daar zitten we nu in een Hostel vandaag de eerste uitgezwaaid die gaat vandaag al naar haar nieuwe werkgever, ik en nog iemand uit Nederland vertrekken maandag om dezelfde tijd alleen gaan we wel naar een andere bedrijf!

Ik hoop dat ik jullie een beetje op de hoogte kan houden dit weekend ben ik nog bereikbaar maar vanaf maandag is dat toch echt over!

Tot in Nederland !

jannie

deze ervaring neem je de rest van je leven met je mee,echt super gaaf!! Succes

Petra

Dit is waar je voor bent gegaan! Super gaaf en tja... niet meer appen of skypen, het zal ff wennen worden, maar het werk is een hele goeie vervanging!

0ma & opa renken

geweldig Alicia wat een belevenis geniet ervan.
bedankt voor je mooie kaart voor opa.
het ga je goed.

jolanda

Dat is een hele belevenis, misschien hebben ze wel post duiven in de bouche!! Maak er een onvergetelijke tijd van en we horen vanzelf wel weer wanneer je weer in de bewoonde wereld bent.......

Bart en Nikki

Leuk om te lezen en fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Blijf ervan genieten!

Thea

Super, Alicia.
Wat een avontuur.

Geniet ervan en je weet het, ook wat foto's van een Cattledog voor ons.

Groetjes van ons allemaal.

Eltjo

Fijn dat je het zo naar je zin hebt Alicia.
Heel veel succes en plezier de komende tijd!