Alicia's avontuur

Alweer 1 week voorbij

Deze week is eigenlijk niet heel veel gebeurt, in de ochtend was ik vrij en heb ik lekker rustig op de Beach gewaandelt naar Surfers Paradise waar de school staat en in de middag had ik school. Toen ik voor het eerst in de klas was, was het heel gezellig en ik heb ook een gezellige mentor/leraar. We mochten voor 1 keer in de les het hebben over woorden van je eigen land die op het Engels lijken, bij Nederland is dat hallo, daarna liep het een beetje uit de hand want zo wou iedereen van alles weten zoals Candy in het Engels noemen ze in Australië Lollies en toen zei ik in Nederland noemen we dat Snoepjes, iedereen ging helemaal stuk van het lachen omdat het zo raar klinkt. In mijn klas kunnen ze nu ook een beetje Nederlands zoals Doei en tot morgen, Doei spreken ze een beetje uit met een harde D en tot morgen een beetje als tat morga, zoals hun het zeggen is dat best grappig. Ze hebben mij ook een paar japanse woorden gegeven maar dat is best lastig te onthouden

Vandaag hadden we een bbq met de school, daarbij kon je ook vollyballen en voetballen, ik dee mee met het vollybal en daarna zijn we wat gaan eten 2 hotdogs, het was erg gezellig iedereen klets wat met elkaar ( er zijn veel mensen van Japan en Brazielië ) soms kan ik ze niet verstaan maar zodra er weer Engels word gepraat dan gaat het goed. 1 van mijn klasgenoten zegt de hele tijd it's my friend it's my friend of dat ik zijn brother ben, je kan echt heel wat lachen met Jappanners

Verder zijn er geen spannende dingen een kort berichtje van het weekend lekker rustig aan doen ik wik nog even de stad in ze hebben namelijk een vet groot shop gedeelte hier vlak bij, dus daar moet ik nog even rond snuffelen haha verder is het school en misschien nog wat activiteiten tussen door!

Reacties

Reacties

Petra

Echt leuk! dikke lol met de Japanners! haha. Super dat je zo'n gezellige klas hebt getroffen. Zo wordt leren leuk! (y)

Fons & Cross

Hoi, dat klinkt saai dat er niets gebeurd is, en tegelijkertijd ben je naast alles dingetjes ook aan het genieten volgens mij. Heerlijk, ik zou zeggen: Ga zo door!

José

Alicia, fijn dat je je zo vermaakt daar aan de andere kant van de wereldbol. Heel leuk om via de site mee te leven met je reis. Lekker genieten, dan genieten wij met je mee!

Eltjo

Hoi Alicia, Je bent al aardig gewend zie ik.
Fijn dat alles je zo goed bevalt.
Mooie foto's van het strand en de natuur.
Ook de plaatsjes lijken mij erg gezellig.
Lekker genieten zou ik zeggen.

Marco & Marieke

Hoi Alicia! Wat een gave foto's weer zeg. Echt leuk die koala's en kangoeroes. Je heb t het maar getroffen met die leuke plek waar je zit. Ik heb ff op de kaart zitten kijken, je zit echt heel 'dichtbij' veel toeristische plekken; Byron bay, Noosa en Fraser island vonden wij heel tof. Maar we begrijpen ook dat er gestudeerd moet worden natuurlijk ????. Fijn dat je t zo naar je zin hebt, heel veel plezier Alicia!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active